wtorek, 1 marca 2016

Górski szlaku ...


autor- B. Misiarz

Zauroczony serią zimowych zdjęć Bernadetty Misiarz, które to zdjęcia możecie w całości podziwiać na jej blogu Inspiracje codzienne
, wróciłem do starego tekstu, który jakiś czas temu zacząłem bazgrać, a który utknął na kilku zdaniach.

Dziś widok zdjęć ośnieżonych beskidzkich szczytów, prezentowanych przez Bernadettę, na nowo obudziły stare wspomnienia i ... słowa same układały się na elektronicznej kartce ... 




GÓRSKI SZLAKU
Górski szlaku …
zdeptany troskami, codziennym życiem
kołysany zimowych wichrów wyciem
tak cichy i pięknie malowany złocistą jesienią,
drzemiesz dzisiaj pod śnieżną pierzyną.


Górski szlaku …
mimo tego dziś w nieznane zakamarki szczytów
cichaczem, uparcie, prowadź mnie podstępnie
tak by mi nie było łatwo dosięgnąć ideałów
ale bym na szczycie mógł uciszyć krzyczące sumienie.
Górski szlaku …
pozwól nacieszyć duszę dotykiem przygody
posłuchaj dłońmi serca granej tobie melodii
zatrzymaj marzenia w tafli zamarzniętej wody
niech wiosną spłyną ku uciesze kwietnych błoni.


Górski szlaku …
w utkanym dywanie z płatków śniegu
pozwól skrzętnie smutki głupie ukryć
tak na przekór losowi, co ciągle w biegu
bez zbędnego bagażu z tobą dalej ruszyć.


1 komentarz:

  1. Adamie wspaniały wiersz... słów mi brakuje by oddać mój zachwyt, pozwól, że będę go czytać jeszcze kiklka razy:)))

    Góry trzeba ukochać, później idziemy w nie jakby oczyszczeni z trosk i problemów, hartujemy zdrowie zmaganiami fizycznymi, a silną wolą często pokonujemy samych siebie. Jeżeli kochamy góry, to wszystko w nich jest piękniejsze...
    Ciesze się ,że moje widoki były inspiracją :)) pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń