poniedziałek, 11 maja 2015

Ptasie towarzystwo


Kilka dni temu czytałem artykuł napisany przez mojego imiennika, pana Adama Wajraka. Tematy ochrony środowiska są mi bliskie, stąd z przyjemnością czytam jego teksty. Ostatni jego tekst dotyczył ptaków. Zacytuję fragment wstępu: … jeżeli wykluczyć owady i spojrzeć na ziemię z perspektywy zwierząt wyższych, czyli kręgowców, to nasza planeta niewątpliwe jest planetą ptaków …

Wśród moich znajomych jest człowiek mocno zaangażowany w ochronę ptaków. Miałem okazję kilka razy uczestniczyć w prowadzonej przez niego akcji obrączkowania ptaków. Był czas w moim życiu kiedy bardzo intensywnie działałem w terenie (obozy, kolonie, rajdy, biwaki), więc nie obce mi były odgłosy ptasiego towarzystwa. A jednak nie zdawałem sobie sprawy z tego jak bogate i różnorodne jest to towarzystwo. Dopiero właśnie udział w akcji obrączkowania ptaków, uświadomiło mi piękno i różnorodność ptasiego towarzystwa. Akcje te były prowadzone na terenach wiejskich i leśnych.

Tymczasem coraz częściej to ptasie bogactwo można zauważyć w środku miejskich aglomeracji. Wróble, gołębie, różnego rodzaju sikory, kawki, wrony, sroki, kolorowe kwiczoły, jaskółki, to nasi ptasi sąsiedzi. W środku miast powstało wiele ciekawych skwerów, mini parków, a zbudowane w nich oczka wodne przyciągają różnego rodzaju ptaki wodne, które można było dotychczas zobaczyć jedynie gdzieś za miastem.

W trakcie niedzielnej wyprawy, w tzw. Parku Róż, udało mi się parę takich ptasich mieszkańców naszego miasta uchwycić na zdjęciach. Jakość zdjęć słaba, ale w końcu jestem amatorem :) …
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz