sobota, 16 sierpnia 2014

Kolory z pól i łąk



15 sierpnia – świąteczny dzień Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny. Święto nazywane jest także Świętem Matki Boskiej Zielnej (Polska), Matki Boskiej Znakomitej (Kongo) bądź Matki Boskiej Korzennej (Czechy). W Kościele jest obchodzone, pod tą pierwszą nazwą, od V wieku. W Polsce i innych krajach europejskich czci się Matkę Boską Wniebowziętą jako patronkę ziemi i jej bujnej roślinności. Jak więc nie wybrać się takiego dnia na wyprawę polami, łąkami … 

Poniżej fotorelacja z tej wyprawy, wpleciona w tekst mojego starego wiersza …


Szukam w marzeniach

Szukam w marzeniach …
Gdzie jest to miejsce zaczarowane
Gdzie włosy trawy w odcieniach zieleni skąpane
Gdzie niebo malowane bezkresnym błękitem
Gdzie nuty ze strun mojej gitary spadają …
nieuczesane, rosą tylko umyte.









Znalazłem w marzeniach to miejsce, więc …
Wsłuchuję się w szeptane przez trawy zachwyty
Że wśród nich leży skarb ukryty
Kwietna Czarodziejka, w białej sukience
Za te szepty składam im uśmiechy w podzięce.








 Marzę więc w marzeniach …
I tylko chciałbym czas zaczarować nutami
By wypełnił się szczęśliwymi minutami
Bym zdążył nacieszyć się zapachem Twoich dłoni
Wśród zazdrosnych szeptów kaczeńców, jaskrów i powoi.








 

1 komentarz:

  1. /... / jest we mnie lato kwitnących nadziei
    i święta miłość bogato zdobiona
    w hafty przyrody - w serduszka zieleni
    tętniące życiem w nas jak w drzew koronach
    Jest we mnie ziemi głośne przebudzenie
    i cisza nieba w letnie zmartwychwstanie
    jest we mnie lato.../.../

    Urok zielonych pól ...:) pozdrawiam*

    OdpowiedzUsuń